Αρχική σελίδα

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2018

2016


2016: Ο ΚΥΚΛΟΣ ΚΛΕΙΝΕΙ

Χρονια που θα μεινει χαραγμνενη στην μνημη μας οχι για τις μουσικες της επιδοσεις αλλα για την  θρυλικη εκεινη στιγμη που ενας 88χρονος γερακος που δεν μπορουσε καλα καλα να περπατησει ανταλαξε χειραψια με εναν 84χρονο.Οι δυο κολωνες της κινηματογραφικης μουσικης,οι δυο σπουδαιοτεροι συνθετες της γενιας τους με δεκαδες βραβεια και εκαντοταδες εκκατομυρια βρεθηκαν μαζι αντιμετωποι για τελευταια ισως φορα και δημιουργησαν την συγκενικοτερη στιγμη των βραβειων Οσκαρ μετα την βραβευση του Τσαρλι Τσαπλιν το 1972.

       Στα action /fantasy ειχαμε μερικες τρομακτικες επιδοσεις με εργα αριστουργηματικα.Τα ευσημα ανηκουν κυριως στον Τζιακινο που ειχε τρεις πολυ απαιτητικες ταινιες και ομως καταφερε να δωσει δυο αριστουργηματα.Πρωτο και καλυτερο και σκορ της χρονιας ερχεται το κολοσιαιο του εργο Jupiter Ascending οπου προσεγγισε την μουσικη σαν συμφωνικο εργο με 4 κυρια μερη αλλα πιστεψε με και τα υπολοιπα που εχει γραψει ειναι απιθανα.Θεματα γεματη ενταση και παλμο,ηρωικα, επιβλητικα με την χρηση χορωδιων, καθαροτατα στην αναπτυξη τους, εμπνευσμενα και πρωτοτυπα αλλα και θεματα γεματα λυρισμο, αγωνια, ατμοσφαιρα και γεματα νευρο περιγραφουν ιδανικα εναν κοσμο συγκρουσης και παλης χωρις ποτε το σκορ να υποπτει σε απλοικες μελωδιες,ευκολιες σε ενορχητσωση και μουσικα χαλιά.Απετυχε μονο σε ενα πραγμα.Στην δημιουργια δυο διαφορετικων κοσμων οπως εκανε ο Γουιλιαμς και ο Σορ.Δεν υπαρχει δηλαδη αυτος ο διαχωρισμος με θεματα πιο αναλαφρα πιο βαρια με εναλαγες σε ενορχηστρωση κλπ ωστε να περιγραψει αυτην την αντιπαραθεση οπως κανανε οι δυο αλλοι μουσικοι σε αλλα παρομοια εργα.Το εργο του ομως ακομη κι ετσι σεν παυει να ειναι αριστουργημα.Οπως αριστουργημα ειναι και το Tomorrowland με θεματα αναλαφρα αλλα και εντυπωσιακα,με θεματα που αντικατοπτριζουν απο την μία τον παιδικο κοσμο και απο την αλλη την περιπετεια.Ενας υπεροχος φορος τιμης στο Hook του Τζων Γουιλιαμς .Ετσι ειναι απολυτως λογικο στο Jurassic World να εγραψε την μουσικη στον αυτοματο πιλοτο.Περιγραφικη, χωρις σαφηνεια εχει μονο ενα αξιομνημονευτο θεμα και μερικα εντυπωσιακα στοιχεια αλλα δεν φτανει με τιποτα τις δυο αλλες δουλειες του.Ο Joe Kraemer με το Mission: Impossible - Rogue Nation δημιουργει ενα εξαιρετικο action score στα πρωτυπα του Τζιακινο με φουλ συμφωνικη ορχηστρα χωρις να πεφτει στην παγιδα της υπερφορωσης και με μερικες θαυμασιες παραλαγες πανω στο κλασικο θεμα του Σιφριν.Το τεταρτο αριστουργημα σε αυτην την κατηγορια μας ερχεται απο τον Ντανιελ Πεπερτον με το The Man from U.N.C.L.E. .Προκειται για ενα εκπληκτικα σκερτσοζο σαουντρακ,με συνθεσεις πολυ ανευαστικες που αποτελει κι εναν λαμρο φορο τιμης στον Εννιο Μορικονε και τις ιταλικες κωμωδιες με το αερινη ενορχηστρωση τους χωρις ωστοσο ο Πεπερτον νε μενει εκει.Οπου χρειαζεται η μουσικη ανεβαζει στροφες και γινεται κι αυτη βασικος χαρακτηρας ενω το ευρηματικοτατο  love theme του  εχει μερικες υπεροχες παραλαγες.Μια σκαλα πιο κατω με το εξαιρετικο Pan ερχεται ο Τζων Παουελ με συνθεσεις που μπορει καπως να μοιαζουν υπερφορτωμενες αλλα ειναι ομολογουμενως πολυ εντυπωσιακες και οι ιδεες του ειναι ανεπτυγμενες στο επακρον.Ο Τζων Γουιλιαμς με το Star Wars: The Force Awakens γραφει ενα συγκλονιστικο θεμα, αυτο της Ray, που μπαινει ανετα στα καλυτερα θεματα των Star wars αλλα ολο το υπολοιπο δεν εχει αυτην την φρεσκαδα την τολμη,την δυναμη  και την ευρηματικοτητα που ειχαν τα πρωτα εξι κατι το οποιο ειναι και απολυτως λογικο.Ο Πατρικ Ντοιλ με την Cinderella ειναι πολυ καλος αλλα αρκετα μετρια θεματα ριχουν καπως το επιπεδο. Απο κει και περα οι υπολοιπες δουλειες κυμαινονται απο αδιαφορα εως καλα επιπεδα.
     Αν στα action/fantasy ειχαμε την διπλη καταθεση αριστουργηματων του Τζιακινο τοτε στο δραμα εχουμε την διπλη καταθεση αριστουργηματων του Τζειμς Χορνερ.Στο Wolf Totem συνοψιζεται σχεδον ολο το δραματικο του εργο, ολες οι εμμονες του ολες εκεινες οι θεματικες του που μας ειχε συνηθισει ολα αυτα τα χρονια ανεπτυγμενες στο επακρον και ολοκληρωμενες στην εντελεια, ενω στο
 The 33 με μια φλογερα  μια κιθαρα και συμφωνικη ορχηστρα αποθεωνει το μεγαλειο ψυχης των ανθρωκορυχων που καταφεραν και βγηκαν ζωντανοι οντς εγκλωβισμενοι στο ορυχειο.Μια αποθεωτικη δοξαστικη μελωδια που ακουγεται σε αριστουργηματικες παραλαγες αποτελει και μια απο τις καλαυτερες εμπνευσεις του Χορνερ σε ολη του την καριερα.Αριστουργηματικος ειναι και ο Γκερκ Αμστρονγκ με το Far from the Madding Crowd οπου και δινει πρωτο ρολο στο βιολι και μας ποτιζει με δεξιοτεχνικες και εντονα συναισθηματικες μελωδιες που μας φερνουν στο μυαλο το Σκοτεινο χωριο του Τζειμς Νιουτον Χαουαρντ. Ο Τομας Νιουμαν με το Bridge of Spies ειναι συγκλονηστικος μονο στο τελος ενω ο Ταιλερ με το The Τruth εχει ενα δραματικο νευρο αλλα η βιαστικη ενορχηστρωση του τα τιναζει ολα στον αερα.Ο Ντεσπλατ ειναι σε καμψη κι ετσι τα The Danish Girl και Suffragette ειναι καλα μα οχι κατι σπουδαιο.Τελος ο Μορικονε με το The Hateful Eight κανει μια αριστουργηματικη οβερτουρα και μερικες πολυ ενδιαφερον παραλαγες αλλα ενταξει...μην περιμενουμε και τρελα πραγματα.
     Στα κινουμενα σχεδια δεν ειχαμε τιποτα εντυπωσιακο οπως και στο θρειλερ τρομου.Το Inside Out παλι του Τζιακινο διαθετει μια φοβερη σουιτα αλλα σαν ολοτητα η μουσικη ειναι λιγακι του ποδαριου.

Winner

The Hateful Eight - Ennio Morricone

Nominees

Bridge of Spies - Thomas Newman

Carol -Carter Burwell

Sicario - Jóhann Jóhannsson

Star Wars: The Force Awakens - John Williams

 

 

ΤΟΠ - 10

1.Jupiter Ascending - Michael Giacchino

 

2.Tomorrowland - Michael Giacchino
 
3.Wolf Totem-The 33 - James Horner
 
4.The Man from U.N.C.L.E - Daniel Pemberton
 
5.Mission: Impossible - Rogue Nation - Joe Kraemer
 
6. Far from the Madding Crowd - by Craig Armstrong
 
7.Pan - John Powell







Pan2015 
 

1 σχόλιο:

  1. συμφωνω με τα 4 στα 7.

    *wolf totem - james horner
    jupiter ascending - michael giacchino
    pourquoi j'ai pas mange mon pere - laurent perez del amar
    human - armand amar
    far from the madding crowd, victor frankenstein - craig armstrong
    star wars : the force awakens - john williams
    absolution - stephen mckeon

    ΑπάντησηΔιαγραφή