2013:Ο ΝΤΕΣΠΛΑΤ ΣΤΟ ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΜΑ ΤΟΥ
Μεγιστο κατορθωμα και μουσκιο επιτευγμα απο τον ΑΛεξαντερ Ντεσπλατ οπου συνεχιζει να ειναι σε τρομερη κατασταση μετα τις περσινες επιδοσεις του.Φετος αναβηκε ως τον ουρανο με την καλυτερη του δουλεια το Rise of the Guardians μια αριστουργματικη μουσικη που εχει ολο το παλιο μεγαλειο των σαουντρακ του Χολυγουντ.Φανφαρες, οβερτουρες, love themes, βασικα θεματα και παραλαγες, εναλαγες στο συναισθημα, πλουσια ενορχηστωση, light motifs , ηρωισμο , λυρισμο ,δραμα μεγαλειο!!!Ενα πραγματικον επος που αν γινοταν για ιστορικη ταινια θα μιλουσαμε για ενα απο τα καλυετρα σαουντρακς των τελευταιων 45 χρονων.Δυστυχως αυτη η θεσπεσια μουσικη εγινε για μια ταινια κινουμενων σχεδιων που σχεδον περασε απαρατηρητη.Μα και οι υπολοιπες 5!!!! δουλειες του ειναι κι αυτες εξαιρετικες.Πρωτο και καλυτερο το ερωτικο δραματικορομαντικο Venus in fur του Πολανσκι οπου ο Ντεσπλατ επιστρατευσε μαντολινο και μπουζουκι και με κλιμακουμενη ενταση δημιουργησε μελωδιες αναλαφρες αλλα και σκοτεινες,ερωτικες αλλα και δραματικες. Πραγματικα μεγαλη εμπνευση.Τα δυο ατμοσφαιρικα του σαουντρακ για πολιτικες ταινιες οπως ειναι το Argo και Zero Dark Thirty ειναι κι αυτα εξισου εξαιρετικα.Συνθεσεις αγωνιωδεις, ατμοσφαιρικες σκοτεινες χωρις να καταφευγουν στην ευκολια της περιγραφικης μουσικης εχωντας το Ντουντουκ σαν σολιστικο οργανο και παντα με εμφαση στην μελωδια ακομη και τσστα πιο αδιαφορα θεματα κερδιζουν τον ακροατη με την περιτεχνη επεξεργασια τους.Τελος στο Moonrise Kingdom ειναι απιστευτα ευρηματικος τοσο σε ενορχηστρωση οσο και σε θεματικη επεξεργασια.Παραμυθενιος κοσμος αλα Ντανυ Ελφμαν μελωδιες που κορυφωνονται αλα μπολερο και αψογο παντρεμα ορχηστρας και χορωδιας.
Ο Τζειμς Χορνερ με το The Amazing Spider-Man ειναι απλα καλος,αλλα στο For Greater Glory (Cristiada) υπεροχος.Δραματικος και με συνθεσεις που εχουν βαρυτητα ταιριαζει παλι συμφωνικη ορχηστρα με εθνικ στοιχεια οπως εκανε στα The Four Feathers και Black Gold και συνθετει ακομη ενα must σαουντρακ στην συλογη του.
Ο Νταριο Μαριανελι συνεχιζει τα εξαιρετικα ψυχογραφηματα γυναικειων χαρακτηρων και μετα την Υπατια και την Τζειν Ευρ ολοκληρωνει την τριλογια του με την εξαιρετικη Anna Karenina. Ενδιαφερον παρουσιαζει και στο Salmon fishing in the Yemen.
Ο Ντανυ Ελφμαν για μια ακομη χρονια σκια του εαυτου του. Αδιαφορος στο Men in Black 3, μετριος στα Dark Shadows και Hitchcock, και συμπαθητικος στα Frankenweenie, Silver Linings Playbook και Promised Land.
Μια απο τα ιδια και ο Τζειμς Νιουτον Χαουαρντ.Αδιαφορος στο The Bourne Legacy, και μετριος στα The Hunger Games και Snow White & the Huntsman.
Ο Αλαν Σιλβεστρι με τους The Avengers ειναι καλος μα οχι κατι σπουδαιο οπως και ο Ντοιλ στο Brave.
Ο Τομας Νιουμαν παρουσιαζει εντονο ενδιαφερον με το εθνικ The Best Exotic Marigold Hotel, αλλα ειναι αδιαφορος στο Skyfall οπου η μουσικη του ειναι τελειως επιδερμικη χωρις ιχνος μελωδιας αποκλειστικα και μονο για να εξυπηρετησει τις εικονες και τιποτα αλλο.
Ο Τζων Γουιλιαμς με το Lincoln διασωζεται θεματικα σε 2-3 περιπτωσεις αλλα σαν ολοτητα ειναι μονοτονος και κουραστικος.
Οι Χαουαρντ Σορ Μαικλ Ντανα και Φερναντο Βελασκεζ δινουν απο ενα αριστουργημα ο καθνενας.Ο πρωτος με το The Hobbit: An Unexpected Journey χτιζει παλι εναν Βαγκνερικο μουσικο κοσμο οπου καθε θεμα περιγραφει εναν διαφορετικο ηρωα και εναν διαφορετικο τοπο με τον ιδιο τροπο που ειχε κανει στον Αρχοντα αλλα δυστυχως οταν εχει προηγηθει μια τετοια δουλεια η εκπληκξ καπου εχει χαθει. Ο δευτερος με το Life of Pi δημιουργει ενα δραματικο σαουνταρκ οχι ανταξιο του Αραρατ αλλα ιδιας περιπου δυναμης και εμπνευσης στα δικα του εθνικ μονοπατια και ο τριτος με το The Impossible υφαινει εναν πυκνο πενθιμο ιστο που εχει σαν κεντρο το συμπαγες και στιβαρο κυριως θεμα του με τα εγχορδα να γεμιζουν την ατμοφαιρα με δυσβασταχτη θλιψη.
Ο Χανς Ζιμερ με το τριτο μερος του σκοτεινου ιπποτη ειναι καλυτερος απο τα δυο προηγουμενα χαρις σε ενα θεμα που εγραψε για τον Μπειν.
Οι Τζιακινο, Ναβαρατε και Παουελ με τα John Carter ο πρωτος, Ice Age: Continental Drift-Dr. Seuss' The Lorax ο δευτερος και Wrath of the Titans ο τριτος ειναι υπερφορτωμενοι και θεματικα ασαφεις.
Τελος σε μια μετρια ακομη χρονια της νεας δεκαετιας την οποια εσωσε ο Ντεσπλατ οι Tom Tykwer, Johnny Klimek and Reinhold Heil με το Cloud Atlas προσπαθουν να επαναλαβουν τον θριαμβο του Αρωματος αλλα τα καταφερνουν μονο κατ ατο ημισυ υριως χαρις σε ενα αριστουργηματικο θεμα και ο Μαρκο Μπελτραμι με Trouble With the Curve ειναι εντονος δραματικα σε ενα σκορ που χαρακτηριζεται απο ομοιογενεια και ωραια θεματα χωρις ωστοσο να απογειωνεται.
Winner
Life of Pi-Mychael Danna
Nominees
Anna Karenina-Dario Marianelli
Argo-Alexandre Desplat
Lincoln-John Williams
Skyfall-Thomas Newman
TOP -10
1.Rise of the Guardians - Alexandre Desplat
2. The Impossible - Fernando Velázquez
3.The Hobbit: An Unexpected Journey - Howard Shore
4.Life of Pi - Mychael Danna
5.Venus in fur-Moonrise Kingdom - Alexandre Desplat
6.Anna Karenina - Dario Marianelli
7.For Greater Glory (Cristiada) - James Horner
8.Zero Dark Thirty-Argo - Alexandre Desplat
9.Cloud Atlas, music by Tom Tykwer, Johnny Klimek and Reinhold Heil
10.The Best Exotic Marigold Hotel - Thomas Newman
για εμενα η χρονια ειναι εξαιρετικη. συμφωνω με τα 7 στα 10.
ΑπάντησηΔιαγραφή*the hobbit : an unexpected journey(standard edition) - howard shore
cloud atlas - tom tykwer, johnny klimek & reinhold heil
rise of the guardians - alexandre desplat
lincoln - john williams
the impossible - fernando velazquez
for greater glory : the true story of cristiada - james horner
adventures in zambezia - bruce retief
Κοίτα αν βάλεις και τα άγνωστα είναι όντως εξαιρετική όπως και η επόμενη χρονιά.Μα στις μεγάλες παραγωγές που εξετάζουμε υπάρχει εμφανή πτώση
ΑπάντησηΔιαγραφή