2008: ΧΥΘΗΚΕ ΑΙΜΑ
Ξεκιναμε με
τα action
scores. Σε
αυτη την κατηγορια συνανταμε το τριτο Τζεισον Μπορν του Τζων Παουελ που καταφερε
να ξεπερασει τις προηγουμενες δυο δουλειες του αφου τελειωποιησε τις ιδεες του
και περιορισε τα σφαλαμτα του.Ενας απιστευτος διαλογος υψηλης εντασης ανεμεσα
σε εγχορδα και κρουστα με κλειστοφοβικες συνθεσεις και με θεματα που
κυριαρχουν.Ο Μαρκο Μπελτραμι με τον τεταρτο πολύ σκληρο για να πεθανει είναι
πολύ υπερφορτωμενος και σε ιδιο υφος κινουνται και οι Μπραιν Ταιλερ με το Aliens
vs. Predator – Requiem,Τζων Οτμαν Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer,ενώ
ο Ζιμερ με τους τριτους πειρατες της καραιβικης είναι πιο χοντροκομενος από την
δευτερη ταινια αλλα παραμενει εντυπωσιακος.Ο Lalo Schifrin με τους τριτους
αλεσιφαιρους ντεντεκτιβ εχει ασφαλως μετρο και δεξιοτεχνια στην ενορχηστρσωηση
αλλα δεν σου μενει ουτε ένα θεμα, αλλα ο Κριστοφερ Γιανγκ με το Ghost Rider και
Spider-Man 3 στεφεται αυτοκρατορας.Στο πρωτο εχουμε μια τολμηρη και προτωπορα
ενορχηστρσωη αφου η ηλεκτρικη κιθαρα ερχεται σε αντιστιξη με την συμφωνικη
ορχηστρα και εναρμονιζονται πληρως ,στο δε Spider-Man 3 εγραψε ιστορια.Αποφυγε
ολες τις παγιδες που μπορει να υποπεσει ενας μουσικος για μια τετοια ταινια
όπως είναι η υπερφορτωση,τα ηλεκτρονικα,η απλη καταγραφη των σκηνων,η φλυαρια
του να σχολιαζεις οτιδηποτε συμβαινει και εδωσε ένα αριστουργηματικο σαουντρακ με
συγκλονιστικα θεματα.Στα σκορ φαντασιας ειχαμε έναν νέο ταλαντουχο πολωνο
(Ilan Eshkeri- Stardust) που
σεβεται τις παραδοσεις χρησιμοποιωντας αμυγως συμφωνικη ορχηστρα με ωραιες
μελωδιες αλλα καπου ανολοκληρωτες,το The Golden Compass, ένα γονατογραφημα από
τον Αλεξαντερ Ντεσπλατ που παρολο που το εγραψε στον αυτοματο πιλοτο εχει
καποιες πολύ καλες στιγμες,το αρκετα καλο The Water Horse: Legend of the Deep
του Τζειμς Νιουτον Χαουααρντ,το περιγραφικο Harry Potter and the Order of the
Phoenix του Nicholas Hooper από το οποιο δεν σου μενει τιποτα και το εξαιρετικο
I Am Legend παλι του Τζειμς Νιουτον Χαουααρντ ένα στιβαρο και γεματο ποικιλια
σαουντρακ που εκτεινεται σε μεγαλο συναισθηματικο καμβα όπως η περιπετεια,η
αγωνια,ο τρομος ,το δραμα, η μοναξια. Στα επικα σκορ ειχαμε το συγκλονιστικα
λυρικο Elizabeth: The
Golden Age των Craig Armstrong, A.R.
Rahman ένα αριστουργηματικο πραγματικα σαουντρακ που δεν κουραζεσαι ποτε να το ακους,τους ανισους 300 του Tyler Bates
οπου τα πηγε περιφημα στα αργα μερη ,αλλα εκει οπου επρεπε να ανεβασει ταχυτηκα
τα εκανε μανταρα και το αριστουργημα του Πατρικ Ντοιλ η τελευταια λεγεωνα ένα
χορταστικοτατο, θεσπεσιο σαουντρακ οπου κανεις μπορει να βρει όλα οσα αγαπαει
σε ένα επικο σκορ.Και τελος, το υποβλιτικο και πολύ ατμοσφαιρικο ,αλλα
υπερβολικα εθνικ Nomad: The Warrior του Carlo Siliotto.Στα κινουμενα σχεδια
βασιλιας ηταν ο Αλαν Σιλβεστρι με το Beowulf μια δουλεια που ανετα μπορει να
την χαρακτηρισεις επικη καθως περιεχει όλα τα στοιχεια του λυρισμου και του
ηρωισμου σε μεγιστο βαθμο χωρις να κουραζει.Εξαιρετικος είναι και ο Τζιακινο με
τον Ratatouille που συνεχιζει τις εκπληκτικες του επιδοσεις μετα τους
Απιθανους. Το Meet the Robinsons του Ελφμαν όπως και το The Simpsons Movie του Ζιμερ είναι επισης πολύ
αξιολογα.Στα Θριλερ ο Μαρκ Ισχαμ με το The Mist φτιαχνε ένα συγκλονιστικο θεμα
–θρηνο αλλα από κει και περα τιποτε άλλο,το 1408 του Gabriel Yared που αφησε
αναμεικτες εντυπωσεις,το πολύ καλο αλλα χωρις ποικιλια Sleuth του Πατρικ
Ντοιλ,και το θαυμασιο Ορφανοτροφειο του Fernando Vélasquez.Και περναμε στο
δραμα οπου επεσαν κεφαλια και χυθηκε αιμα.Ο Μαριανελι κανει σιγουρα ένα από τα
πιο αξιομνημονευτα διαχρονικα και συνταρακτικα δραματικα σκορ ολων των εποχων
με την Εξιλεωση ,αλλα όμως ο Jonny Greenwood
με το There Will Be Blood φτιαχνει ένα σαουντρακ αλησμονητο σοφιστικε
εντονων αποχροσεων εξαιρετικα αποπνικτκικο και ασφυκτικο οπου τα εγχορδα του
μοιαζουν περισσοτερο με φιδια που δεν σε αφγηνουν να παρεις ανασα.Αλλα υπεροχα
σκορ εκεινης της χρονιας ηταν το Eastern Promises του Howard Shore,το Lust
Caution του Alexandre Desplat,το The Kite Runner του Alberto Iglesias,το 3:10
to Yuma του Marco Beltrami,το The Brave One του Dario Marianelli, We Own the Night του Wojciech Kilar, Charlie Wilson's War του James Newton
Howard, Jesse James /
Robert Ford – N. Cave & W. Ellis.
ΟΣΚΑΡ
Winner
Atonement-Dario
Marianelli
Nominees
The Kite Runner-Alberto Iglesias
Michael Clayton-James Newton Howard
Ratatouille-Michael Giacchino
3:10 to Yuma-Marco Beltrami
TOP-10
1. There Will
Be Blood- Jonny Greenwood
2. Atonement-Dario Marianelli
3. Elizabeth: The Golden Age - Craig Armstrong, A.R. Rahman
4. The Last Legion- Patrick Doyle
5. Spider-Man 3- Christopher Young
6. The Bourne Ultimatum- John Powell
7. Lust Caution- Alexandre Desplat
8. Beowulf- Alan Silvestri
9. Ratatouille- Michael Giacchino
10. I Am Legend- James Newton Howard
για μια ακομη φορα αφηνω εξω αρκετα τα οποια ξεχωριζω. δεν εχω ακουσει των γιανγκ, παουελ.
ΑπάντησηΔιαγραφή*jacquou le croquant - laurent boutonnat
moliere - frederic talgorn
angel - philippe rombi
atonement - dario marianelli
lust, caution - alexandre desplat
elizabeth : the golden age - craig armstrong & a.r. rahman
3:10 to yuma - marco beltrami