2007:ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ Χ
Ποια ποια ποια;;; Η καλυυερη οχρηστρα στον κόσμο με τον καλύτερο μαέστρο.Φιλαρμονικη του Βερολίνου και Σίμον Ρατλ δίνουν απίστευτο βάθος και ένταση στο ονειτικο σάουντρακ των Τζώνυ Κλιμεκ,Τομ Τυκβερ Ρεινχορτ Χέιλ και δημιουργούν ένα ψυχεδελικό σκορ με υπόγειο τρόμο από το οποίο δεν λείπει ωστόσο ο λυρισμός και η ευαισθησία. Ο Ντοιλ θα
κανει ένα λαμπρο σκορ με το “Εραγκαν” οπου μπορει να βρει κανεις όλα τα
στοιχεια που χαρακτηριζουν μια επικη δουλιεα. Και ευτυχως αποφευγει και την
παγιδα της υπερφορτωσης αλλα και της ασαφειας.Απο την άλλη ο Ντανυ Ελφμαν με το
Charlotte’s Web επιστρεφει στον παραμυθενιο κοσμο του υφους του Ψαλιδοχερη με
ξεκαθαρες μελωδιες,αρκετα θεματα που μενουν, ονειρικη ενορχηστρωση και
δεξιοτεχνικη αναπτυξη.Και αν αυτά ισχυουν σε καποιο βαθμο για τον Ντανυ Ελφμαν
,τοτε για τον Τζειμς Νιουτον Χαουαρντ ισχυουν μια σκαλα παραπανω. Το Lady in
the Water είναι ακομη ένα θεσπεσιο σκορ για ταινια του Σιαμαλαν με
συγκλονιστικες αυξομειωσεις και εμπνευσμενα θεματα.Ο Κλιντ Μανσελ με το The
Fountain κανει την καλυτερη του δουλεια ένα ομοιογενες σκορ με αρχη μεση τελος
που ολοκληρωνεται θριαμβευτικα με ανατριχιατικες μελωδιες.Μπορει η δυναμη του
βασικου θεματος του να μην είναι τοσο ισχυρη οσο του Ρεκβιεμ,όμως σαν ολοτητα
είναι μια κλασικη συνθεση που δεν κανει ποτε κοιλια.Ανατριχιαστικοι είναι και
οι Tom Tykwer,
Reinhold Heil and Johnny Klimek με το Αρωμα ένα σπαρακτικο σαουντρακ με
δραματικες κορυφωσεις αλλα και σκοτεινη ατμοσφαιρα. Ο Τζειμς Χορνερ με το Apocalypto
είναι εντονα αποκρυφιστικος μυσταγωγικος και υπερ το δεον ατμοσφαιρικος σε ένα
πολύ παραξενο σαουντρακ που αφησε αναμοικτες εντυπωσεις,ενώ στο All the King's
Men είναι αρκετα καλος χωρις να κατι σημαντικο.Ο Τζειμς Νιουτον Χαουαρντ εκτος από
το Lady in the Water,συνθετει και τη μουσικη για το Ματωμενο διαμαντι ένα ακρως
εντυπωσιακο και δυναμικο σαουντρακ με πληθωρικη ενορχηστωση. Ο Χανς Ζιμερ με
τους δευτερους πειρατες είναι σε τρομερη κατασταση δινωντας περισσοτερο εμφαση
στην συμφωνικη ορχηστρα και λιγοτερο στα ηλεκτρονικα και με ασφαλψως πιο
δουλεμενη ενορχηστρωση, ενώ στο The Holiday κλεινει την τετραλογια των κομεντι
του (Καλυτερα δεν γινεται,εννεα μηνες ,Spanglish) με τον καλυτερο τροπο.Ο Klaus
Badelt στο The Promise δινει ρεστα.Λυρικος, μεγαλεπιβολος, δραματικος
χορταστικος στην μεχρι στιγμης καλυτερη δουλεια του.Ο Gustavo Santaolalla με το
Βαβελ παιρνει το δευτερο του Οσκαρ για ναι μεν εξαιρετικες μινιμαλιστικες
συνθεσεις ,αλλα οι περισσοτερες εχουν χρησιμοποιηθει σε άλλες ταινιες.Ο Christopher
Young με την καταρα 2 διωρθωνει τα λαθη που εκανε στην πρωτη ταινια και
δημιουργει παλι ένα σαουντρακ υψηλων προδιαγραφων.Οπως επισης και η Προφητεια
του Μπελτραμι που φυσικα δεν φτανει σε τιποτα το αριστουργημα του Γκολντσμιθ
είναι όμως μια πολύ εντονα φορτισμενη μουσικη με πολύ αξιολογα θεματα.Ο Michael
Giacchino με την τριτη επικυνδυνη αποστολη είναι απλα συγκλονιστικος με πολυ
δυνατες στιγμες. Ο Javier
Navarrete με τον Λαβυνινθο του Πανα κανει ένα αριστουργηματικο δραματικο σκορ
ενώ μια σκαλα κατω βρισκεται ο Craig Armstrong με το World Trade Center.Δυο όμως είναι τα μεγαλειωδη και
μνειμειωδη σκορ της χρονιας.Ο ασυληπτος κωδικας Νταβιντσι του Χανς Ζιμερ και η
Μαυρη Νταλια του Μαρκ Ισχαμ.Δεν ξερει κανεις τι να πρωτοθαυμασει σε αυτά τα δυο σαουντρακ.Τα θεματα πλεον του
Ζιμερ είναι διαχρονικα και η αξια τους είναι αδιαμφισβητητη,ενώ στην Μαυρη
Νταλια ολος αυτος ο υποκοσμος ,με τις μοιραιες γυναικες,τον σκοτεινο
ερωτισμο,την αγωνια,τις ανατροπες, το μυστυριο ,τον αγωνα για δικαιωση την
μοναξια της μεγαλοπουλης,την απειλη που κρυβεται εκει που δεν το περιμενεις,όλα
είναι αποτυπωμενα στο σαουντρακ του Μαρκ Ισχαμ που δημιουργει ένα εργο σταθμο
ξεπερνωωτας ακομη και τον Τζερυ Γκολντσμιθ και τα θρυλικα noir του.Αναμφιβολα εχουμε να κανουμε με
το σαουντρακ οροσημο των noir.Αλλα αξιολογα σκορ εκεινης της χρονιας:Basic Instinct
2 του John Murphy, Firewall,
The Painted Veil, The Queen του Alexandre Desplat,
Happy Feet, Ice Age: The Meltdown, United 93, X-Men: The Last Stand του John Powell,
Superman Returns του John
Ottman, The Illusionist,
Notes on a Scandal του Philip
Glass, Curse of the
Golden Flower, Jet Li's
Fearless του Shigeru Umebayashi, Night at the Museum του Alan Silvestri, Underworld Evolution του Marco
Beltrami, Poseidon του Klaus
Badelt, Casino Royale
του David Arnold, The
Good German του Thomas Newman, The Departed του Howard Shore.
ΟΣΚΑΡ
Winner
Babel-Gustavo
Santaolalla
Nominees
The Good German-Thomas Newman
Notes on a Scandal-Philip Glass
Pan's Labyrinth-Javier Navarrete
The Queen-Alexandre Desplat
TOP -10
1.The Black Dahlia-Mark
Isham - The Da Vinci Code- Hans Zimmer
2. Perfume: The Story of a Murderer- Tom Tykwer, Reinhold Heil and Johnny Klimek
3. Lady in the Water- James Newton Howard
4. The Promise- Klaus Badelt
5. Pan's Labyrinth-Javier Navarrete
6. The Fountain- Clint Mansell
7. Eragon- Patrick Doyle
8. Mission: Impossible III- Michael Giacchino
9. The Holiday- Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest- Hans Zimmer
10. Charlotte’s Web- Danny Elfman
συμφωνω με τα 8. δεν εχω ακουσει ελφμαν, holiday. πειρατες 2 και νταλια δεν με ενθουσιασαν τοσο. αλλα για να ειμαι δικαιος δεν θυμαμαι καλα του ισχαμ. εγω βαζω κι απο μικρες ταινιες.
ΑπάντησηΔιαγραφή*pan's lybarinth - javier navarrete
the fountain - clint mansell
the da vinci code - hans zimmer
lady in the water - james newton howard
middletown - debbie wiseman
alatriste - roque banos
the banquet - tan dun
Το the banqet το είχα ξεχάσει .πολύ καλή δουλειά.Βεβαια το έχω ακούσει μόνο μια φορά και δεν μου τα έχει σκάσει όπως ο ήρωας καινούργιο τίγρης και δράκος.χρειαζεται όμως δεύτερη ακρόαση.Ενα πολύ καλό ακόμη σκορ είναι η Άγνωστη Του Μορικόνε το οποίο ίσως να το έβαζα στην 10 θέση στην θέση του ελφμσν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπανος και Γουαισμαν θα μπουν στο άλλο άρθρο
ΑπάντησηΔιαγραφή