Αρχική σελίδα

Πέμπτη 9 Αυγούστου 2018

2002


2002:ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ

Ακομη και το ελληνικο λεξιλογιο το τοσο πλουσιο και ανεξανλτητο ειναι πολυ μικρο και φτωχο για να μπορεσει να αποδοσει με ακριβεια και λεπτομερεια αυτο που εκανε ο Χαουαρτντ Σορ και μαλιστα απο το πουθενα.Ενω ηταν να το κανει ο Βοιτσεκ Κιλαρ ο οποιος και αρνηθηκε και μετα το μετανιωσε, ο Σορ ενας συνθετης που αρεσκεται στον υπογειο τρομο ανελαβε να φερει σε περας αυτο το κολοσιαιο σκορ.Οι πρωτες εκτιμησεις και το πρωτο σαουντρακ ηταν απογοητευτικες.Ο Σορ εκανε ενα καλο σαουντρακ αλλα για μια τετοια ταινια ητανε πολυ λιγο.Τελικα αυτοι που λεγανε οτι δεν ειναι συνθετης για τετοια ταινια επιβραβευτηκαν (αναμεσα τους κι εγω).Επρεπε να περιμενουμε χρονια να βγει το τριπλο σιντι για να μας φυγουν τα μυαλα, να μας πεσει το σαγονι, να ξεριζωθει η καρδια να ανατιναχτει το μυαλο.Αυτο που εκανε απλα δεν ειχε προηγουμενο.Ο Σορ δημιουργησε μουσικα εναν ολοκληρο κοσμο οπως ακριβως εκανε με την πενα του ο Τολκιν οπως ακριβως εκανε με την καμερα του ο Πιτερ Τζακσον.Δεν ειναι μονο τα διαφορετικα θεματα για καθεναν απο τους χαρακτηρες, δεν ειναι η διαφορετικη πολυπλευρη ενορχηστρωση για την καθε φυλη δεν ειναι η ηρωικη οβερτουρα, το θεμα των χομπιτ, το θεμα της Μορντορ, του Ισεγκαρντ κλπ.Δεν ειναι εκεινο το 8λεπτο με τις αλυσιδες και τις σκοτεινες χορωδιες μια απο τις καλυτερες μουσικες δημιουργιες της μουσικης κινηματογραφου.Ειναι οτι πουθενα σε αυτο το τριωρο μουσικο επος δεν υπαρχει ιχνος μουσικου χαλιου ιχνος επιδερμικης μουσικης καλυψης.Ειναι τοσο απλο και πολυπλοκο, τοσο συνθετο και πολυπλευρο που η ακροαση του δεν κουραζει ποτε.Σε ολοκληρη την ιστορια κινηματογραφου κατι τετοιο ειναι πρωτογνωρο.Ακομη και τα star wars και το σουπερμαν περιειχαν μεσα κοματια που λειτουργουσαν μονο σαν υποστιριξη της ταινιας.Εδω κατι τετοιο απλα δεν υφισταται.Μονο στα διπλα σιντι των ιστορικω επων του Ροζα, του Σπαρτακου, της Κλεοπατρας και του How the west was won εχω συναντησει κατι τετοιο.Σε ολα τα αλλα ακομη και στο Χουκ καποια θεματα υστερουσανε.Κανανε κοιλια.Εδω υπηρχε παντα η εκπληξη.Μιλαμε για αχαλινωτη εμνευση και φαντασια.Και αν στο Ελ Σιντ και στον Σπαρτακο υπηρχαν 150 λεπτα μουσικης εδω ειχαμε περιπου 180.Και οταν καποιος φτιαχνει ενα τοσο μεγαλο εργο ειναι απολυτως λογικο καποια σημεια να σε κουραζουν.Ε λοιπον αυτο δεν εγινε ποτε.Ετσι λοιπον γι αυτους τους λογους δεν ειναι για μενα μονο το καλυτερο σαουντρακ ολων των εποχων αλλα και ενα απο τα καλυτερα συμφωνικα εργα που εγιναν ποτε ανταξιο του Βαγκνερικου κοσμου.ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ ΘΡΙΑΜΒΟΣ.Καθε φορα που το ακους ανακαλυπτεις και καινουργια πραγματα.Τωρα τι να πω για τα αλλα σκορ...........οτι η “τεχνητη νοημοσυνη” του Τζων Γουιλιαμς  ηταν αριστουργημα;Ναι ηταν και;Αριστουργηματικος ηταν και ο Ελιοτ Γκολντεθαλ με το “ Final Fantasy” μια ακομη μια καινοτομα και εκκεντρικη συνθεση.Στα θριλερ ειχαμε λαμπρες συνθεσεις με τον Χανς ζιμερ,τον Κριστοφερ Γιανγκ και τον Τζων Φριζελ,τον Alejandro Amenabar και Τρεβορ Τζοουνς να δημιουργουνε ζοφερες αποκοσμες και ανατριχιαστικες ατμοσφαιρες με τα “Χανιμπαλ” και  το “The pledge ο πρωτος οπου συνεργαστηκε με τον Κλαους Μπαντελτ,το “Γιαλινο σπιτι” ο δευτερος,τα “13 φαντασματα” ο τριτος,τους “Αλλους”  ο τεταρτος και το “ From hell” ο τελευταιος..Στα action scores ειχαμε καλες μα βαρυφορτωμενες προτασεις όπως ηταν τα “Τζουρασικ Παρκ 3” του Don Davis την “Επιστροφη της μουμιας” του Αλαν Σιλβεστρι ,τον “Νταρτανιαν” του Ντειβντ Αρλοντ,η πολυ καλη “Ατλαντιδα” του Τ.Ν.Χαουαρντ

 και τον Πλανητη των πιθηκων του Ντανυ Ελφμαν.Στα δραματικα ασφαλως ξεχωρισε το εξαιρετικο “Ενας ξεχωριστος ανθρωπος” του Τζειμς Χορνερ ,η “ Charlotte Gray” του Stephen Warbeck,το “Pearl Harbor” και το “μαυρο γερακι η καταριψη” του Ζιμερ και φυσικα τα “Ναυτιλιακα νεα” του Κριστοφερ Γιανγκ.Αλλα αξιολογα σαουντρακ της χρονιας ηταν το  “Along Came a Spider” του Γκολντσμιθ που επεστρεψε στο νουαρ αλλα είναι ασφαλως κατωτερος σε σχεση με τις προηγουμενες αποπειρες του, η αναλαφρη “Αμελι” του Τιερσεν, το πρωτο “Χαρυ Ποτερ” του Τζων Γουιλιαμς,το  καπως φλυαρο και φλατ “εχθρος προ των πυλων” και το υποτονικο  Iris” του Τζειμς Χορνερ,ο Μεξικανος του Σιλβεστρι που κανει έναν φορο τιμης στον Μορικονε, το “The Score” του Σορ,το “εγκλημα στο Γκοσφορντ Παρκ” του Ντοιλ.

 

ΟΣΚΑΡ

Winner

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring-Howard Shore

Nominees

A.I. Artificial Intelligence-John Williams

A Beautiful Mind-James Horner

Harry Potter and the Sorcerer's Stone-John Williams

Monsters, Inc.-Randy Newman

TOP -10

1.      The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring-Howard Shore

2.      A.I. Artificial Intelligence-John Williams

3.      Final Fantasy: The Spirits Within- Elliot Goldenthal

4.      Hannibal- The Pledge- Hans Zimmer, Klaus Badelt,

5.      The Shipping News- Christopher Young

6.      A Beautiful Mind- James Horner

7.      Charlotte Gray- Stephen Warbeck

8.      Pearl Harbor- Black Hawk Down- Hans Zimmer

9.      The Glass House- Christopher Young

10.  Atlantis: The Lost Empire- James Newton Howard
 
 

1 σχόλιο:

  1. για εμενα και τα σκορ της 1 ωρας του αρχοντα ειναι 10αρια, αλλα στα 3ωρα ειναι οπως τα λες το κορυφαιο σκορ της ιστοριας. ο χαρυ ποτερ για εμενα ειναι αριστουργημα, με τα υπολοιπα πανω κατω συμφωνω εκτος απο το μαυρο γερακι που εμενα μονο 3 κομματια μου αρεσαν και το gartoz a ran αλλα δεν ειναι του ζιμμερ ειναι του τραγουδιστη απο αλμπουμ του 2000.

    *the lord of the rings : the fellowship of the ring(the complete recordings) - howard shore
    a.i. , harry potter and the philosopher's stone - john williams
    quo vadis - jan a.p. kaczmarek
    a beautiful mind - james horner
    samsara(special edition) - cyril morin
    the shipping news - christopher young
    final fantasy : the spirits within - elliot goldenthal

    ΑπάντησηΔιαγραφή