1984:Ο ΓΚΟΛΝΤΣΜΙΘ ΑΠΑΝΤΑΕΙ
Οι επιρροές
από τον έπος του Τζων Γουίλιαμς καλά κρατούν και καλά να είναι ο άνθρωπος
,γιατί χάρη σε αυτόν δημιουργήθηκαν σκορ πολύ υψηλών απαιτήσεων ,με συμφωνικό
ήχο και πλούτο θεμάτων αντάξια κλασικής μουσικής. Ο Bill Conti ο οποίος με το “The Right Stuff” παίρνει το Όσκαρ, ο Xορνερ με το ίσως καλύτερό του σκορ
γι’ αυτό το είδος “krull “ και ο Elmer Bernstein με το “Spacehunter Adventures In The Forbidden Zone”
προσεγγίζουν το μουσικό ύφος και την ποιότητα των star wars χωρίς ωστόσο να είναι ίδιας αξίας. Ο
Χορνερ όμως εκτός από το “krull” υπογραφεί κι ένα εγκεφαλικό αριστούργημα όπως είναι
το “brainstorm” μια μουσική απρόβλεπτη και καινοτόμα ίσως το πιο προσωπικό
σκορ που έκανε ποτέ ,που όσο και να ψάξεις στην πλούσια φιλμογραφία του δεν θα
βρεις. Ο Μορικονε δίνει κι αυτός αριστούργημα και (όχι θα καθόταν)τον δικό του
“Κοναν” με την “Hundra” ένα σάουντρακ με τουλάχιστον 5 υπερθεματα φανφάρες,
χορωδιακά ,μια γνήσια επικολυρική σύνθεση που προετοίμασε το έδαφος για τον
μετέπειτα θρίαμβο με την “red Sonia”.Ο Χάουαρντ Σορ μας δίνει ένα
εφιαλτικό σύμπαν με το “Videodrome" ένα μείγμα ηλεκτρονικής και
ορχηστικής μουσικής πολύ όμως παράξενη, αλλά απρόσμενα γοητευτική που είναι
βέβαια για πολύ λίγους. Ο Τζων Μπάρι ,που αναδεικνύεται μετρ στα ρομαντικά σκορ
με το “high roand to china” και το “Οκτάπουσυ” , δείχνει μια
πολύ σταθερή ποιότητα δουλειάς πάντα αξιοπρόσεκτη και υψηλών προδιαγραφών. Πολύ
σταθερή αξία όμως είναι και ο Ντελερυ ο οποίος έχει πάρει φόρα και δίνει το
τέταρτο συνεχόμενο του δεκάρι με το “The Black Stallion Returns”. Μα είπαμε αυτή είναι η δεκαετία
των δυο τιτάνων. Τι να πρωτοπεί κανείς για την “επιστροφή των τζενται” για το love theme και για την μάχη στο δάσος; Ένα
ανεπανάληπτο σκέρτσο που μπορεί άνετα να συγκριθεί με τα σπουδαία κλασικά. Kαι τι να πει κανείς για την ζώνη του λυκόφωτος ένα άλλο αριστούργημα του
Τζερυ Γκολντσμιθ που δημιουργεί και πάλι ένα εφιαλτικό κόσμο ,έναν
ενορχηστρωτικο λαβύρινθο, αδιαπέραστο και συμπαγή χωρίς διέξοδο. Ωστόσο όμως η
αποστολή στην Νικαράγουα (under fire) είναι εκτός συναγωνισμού. Σάουντρακ
καινοτόμο και μοναδικό στην ιστορία του κινηματογράφου παντρεύει με απόλυτη
αρμονία λατινοαμερικάνικη μουσική με συμφωνική ορχήστρα προσφέροντας θείες
μελωδίες. Η ενορχήστρωση απρόβλεπτη, ιδιοφυή, τα θέματα επεξεργασμένα στην
παραμικρή τους λεπτομέρεια, και η έμπνευση χτυπάει κόκκινο. Το Όσκαρ μου εκεί
λοιπόν. 5-4 μειώνει ο Γκολντσμιθ.
ΟΣΚΑΡ
Winner
The Right Stuff-Bill Conti
Nominees
Cross Creek-Leonard Rosenman
Return of the Jedi-John Williams
Terms of Endearment-Michael Gore
Under Fire-Jerry Goldsmith
Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΝΤΑΔΑ
1.”Under
Fire” Jerry Goldsmith
2. “Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi” John
Williams
3. “Twilight Zone: The Movie”- Jerry Goldsmith
4. “Krull”-“brainstorm” –James Horner
5. “Black Stallion Returns”- Georges Delerue-“Hundra”-
Ennio Morricone
δεν εχω ακουσει καποια κι απ' το '83 αλλα με βαση οσα ξερω βαζω αυτα.
ΑπάντησηΔιαγραφή*star wars episode vi : return of the jedi(2004 sony individual edition) - john williams
krull(la-la land records) - james horner
twilight zone : the movie(fsm edition), under fire - jerry goldsmith
hundra - ennio morricone
the black stallion returns(intrada records) - georges delerue
high road to china - john barry
el pueblo del sol - lee holdridge