Αρχική σελίδα

Τρίτη 15 Μαΐου 2018

1984


 

 

               1984:Ο ΓΚΟΛΝΤΣΜΙΘ ΑΠΑΝΤΑΕΙ

 

 
 
Οι επιρροές από τον έπος του Τζων Γουίλιαμς καλά κρατούν και καλά να είναι ο άνθρωπος ,γιατί χάρη σε αυτόν δημιουργήθηκαν σκορ πολύ υψηλών απαιτήσεων ,με συμφωνικό ήχο και πλούτο θεμάτων αντάξια κλασικής μουσικής. Ο Bill Conti ο οποίος με το “The Right Stuff” παίρνει το Όσκαρ,  ο Xορνερ με το ίσως καλύτερό του σκορ γι’ αυτό το είδος “krull “ και ο Elmer Bernstein με το  Spacehunter Adventures In The Forbidden Zone   προσεγγίζουν το μουσικό ύφος και την ποιότητα των star wars χωρίς ωστόσο να είναι ίδιας αξίας. Ο Χορνερ όμως εκτός από το “krull” υπογραφεί κι ένα εγκεφαλικό αριστούργημα όπως είναι το “brainstorm” μια μουσική απρόβλεπτη και καινοτόμα ίσως το πιο προσωπικό σκορ που έκανε ποτέ ,που όσο και να ψάξεις στην πλούσια φιλμογραφία του δεν θα βρεις. Ο Μορικονε δίνει κι αυτός αριστούργημα και (όχι θα καθόταν)τον δικό του “Κοναν” με την “Hundra” ένα σάουντρακ με τουλάχιστον 5 υπερθεματα φανφάρες, χορωδιακά ,μια γνήσια επικολυρική σύνθεση που προετοίμασε το έδαφος για τον μετέπειτα θρίαμβο με την “red Sonia”.Ο Χάουαρντ Σορ μας δίνει ένα εφιαλτικό σύμπαν με το “Videodrome" ένα μείγμα ηλεκτρονικής και ορχηστικής μουσικής πολύ όμως παράξενη, αλλά απρόσμενα γοητευτική που είναι βέβαια για πολύ λίγους. Ο Τζων Μπάρι ,που αναδεικνύεται μετρ στα ρομαντικά σκορ με το “high roand to china” και το “Οκτάπουσυ” , δείχνει μια πολύ σταθερή ποιότητα δουλειάς πάντα αξιοπρόσεκτη και υψηλών προδιαγραφών. Πολύ σταθερή αξία όμως είναι και ο Ντελερυ ο οποίος έχει πάρει φόρα και δίνει το τέταρτο συνεχόμενο του δεκάρι με το “The Black Stallion Returns”. Μα είπαμε αυτή είναι η δεκαετία των δυο τιτάνων. Τι να πρωτοπεί κανείς για την “επιστροφή των τζενται” για το love theme και για την μάχη στο δάσος; Ένα ανεπανάληπτο σκέρτσο που μπορεί άνετα να συγκριθεί με τα σπουδαία κλασικά. Kαι τι να πει κανείς για την  ζώνη του λυκόφωτος ένα άλλο αριστούργημα του Τζερυ Γκολντσμιθ που δημιουργεί και πάλι ένα εφιαλτικό κόσμο ,έναν ενορχηστρωτικο λαβύρινθο, αδιαπέραστο και συμπαγή χωρίς διέξοδο. Ωστόσο όμως η αποστολή στην Νικαράγουα (under fire) είναι εκτός συναγωνισμού. Σάουντρακ καινοτόμο και μοναδικό στην ιστορία του κινηματογράφου παντρεύει με απόλυτη αρμονία λατινοαμερικάνικη μουσική με συμφωνική ορχήστρα προσφέροντας θείες μελωδίες. Η ενορχήστρωση απρόβλεπτη, ιδιοφυή, τα θέματα επεξεργασμένα στην παραμικρή τους λεπτομέρεια, και η έμπνευση χτυπάει κόκκινο. Το Όσκαρ μου εκεί λοιπόν. 5-4 μειώνει ο Γκολντσμιθ.
ΟΣΚΑΡ
Winner
The Right Stuff-Bill Conti
Nominees
Cross Creek-Leonard Rosenman
Return of the Jedi-John Williams
Terms of Endearment-Michael Gore
Under Fire-Jerry Goldsmith
 
 
 
 
Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΝΤΑΔΑ
 
1.”Under Fire” Jerry Goldsmith
2. “Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi” John Williams
3. “Twilight Zone: The Movie”- Jerry Goldsmith
4. “Krull”-“brainstorm” –James Horner
5. “Black Stallion Returns”- Georges Delerue-“Hundra”- Ennio Morricone
 
 
 
 
 

1 σχόλιο:

  1. δεν εχω ακουσει καποια κι απ' το '83 αλλα με βαση οσα ξερω βαζω αυτα.

    *star wars episode vi : return of the jedi(2004 sony individual edition) - john williams
    krull(la-la land records) - james horner
    twilight zone : the movie(fsm edition), under fire - jerry goldsmith
    hundra - ennio morricone
    the black stallion returns(intrada records) - georges delerue
    high road to china - john barry
    el pueblo del sol - lee holdridge

    ΑπάντησηΔιαγραφή