Αρχική σελίδα

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΚΟΡ ΓΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ /KOMENTI/ΔΡΑΜΕΝΤΙ ΤΟΥ 2022 ΜΕΡΟΣ Α

 My Neighbor Adolf- Lukasz Targosz



Νότια Αμερική, 1960. Ένας μοναχικός και γκρινιάρης επιζών του Ολοκαυτώματος πείθει τον εαυτό του ότι ο νέος του γείτονας δεν είναι άλλος από τον Αδόλφο Χίτλερ. Χωρίς να τον παίρνουν στα σοβαρά, ξεκινά μια ανεξάρτητη έρευνα για να αποδείξει τον ισχυρισμό του, αλλά όταν τα στοιχεία εξακολουθούν να φαίνονται ασαφή, ο Polsky αναγκάζεται να εμπλακεί σε μια σχέση με τον εχθρό για να αποκτήσει αδιάψευστες αποδείξεις.

Εξαιρετικό και θαυμάσιο σκορ από τον Πολωνό Lukasz Targosz πολύ μελωδικό και ντελικάτο που στηρίζεται σε ένα βασικό θέμα για βιολί και πιάνο  όπως αυτό είναι το αριστουργηματικό cue The Main Theme Of Roses. Αυτό λοιπόν θα το ακούμε συνέχεια σε διαφορετικές ενορχηστρώσεις και στυλ.

Όταν ο ήρωας παρακολουθεί τον νέο του γείτονα το θέμα πλαισιώνεται  ανάλαφρα σε κωμικό τόνο με pizzicato στα έγχορδα και η μελωδία περνάει  στο κλαρινέτο για να τονιστεί η εβραϊκή καταγωγή του ήρωα.

Και φτάνουμε στο θέμα του Χίτλερ. Εδώ είναι το τρομερό εύρημα. Για τον γείτονα λοιπόν που ο ήρωας πιστεύει πως είναι ο Χίτλερ δεν έχουμε θέμα ακριβώς αλλά leitmotif το οποίο είναι σαν ένα αργό στρατιωτικό μαρς με τύμπανα ενώ το θέμα του εβραίου ντύνεται με organ!!! Απίστευτο. Έτσι γεννιέται το εκπληκτικής σύλληψης θέμα του Χίτλερ ενωμένο από δυο Leitmotif στο κορυφαίο cue My Neighbor Is Adolf. Ίσως θα μπορούσα να πω πως ολοκληρωμένο το θέμα του Χίτλερ είναι το cue The Final Battle μιας κι εκεί απουσιάζει το θέμα του εβραίου και το cue έχει μια σκοτεινή μορφή με το πένθιμο μαρς να κυριαρχεί καθόλι την διάρκεια του κομματιού.

To θέμα του εβραίου και του Χίτλερ μαζί θα το συναντήσουμε πάλι στο εκθαμβωτικό Becoming Real Spy Must End Classical, στο Reak Ninja Was Made In Poland

Ενώ μόνο το θέμα του εβραίου θα παίρνει πολλές μορφές, στρατιωτική με ταμπούρλα Mr.Polsky Rapid Embassy Mission, κατασκοπευτική Mr.Polsky's Morning Routine και Mysterious Neighbours, Small Talk With Almighty MOSAD Officer, και στο Spies In Need Of Hard Evidence που στο τελείωμα μπαίνει το μοτίβο του Χίτλερ,

νοσταλγική όταν ο ήρωας θυμάται στο αριστουργηματικό  I Miss My Family, I Miss You All το οποίο είναι γραμμένο μόνο για βιολί και πιάνο! Ίδιας λογικής είναι και το Farewell My Dearest Friend.

Ένα νέο θέμα εισέρχεται στο midpoint του σκορ και αυτό είναι μια μπαλάντα για πιάνο θα έλεγε κανείς στο θαυμάσιο Can He Be My Friend? το οποίο τελειώνει με το μοτίβο του Χίτλερ, ενώ ένα ακόμη highlight του σκορ είναι το Drinking With Adolf με το βιολί να …παραπατάει!

Στο cue Hidden Waltz For Sexy Frau Kaltenbrunner έχουμε συμπόρευση πολλών μοτίβων μαζί . Του εβραίου, του Χίτλερ και της μπαλάντας για πιάνο Can He Be My Friend .

Τέλος έχουμε το θέμα του εβραίου με την μορφή τραγουδιών σε σουίνγκ και τανγκό στα track  Jeder Lebn's Tog Tango Of Roses.

Αριστουργηματικό σκορ με όλη την σημασία της λέξεως το οποίο στην εποχή του κούφιου και του τίποτα όπου θεωρείσαι μεγάλος συνθέτης αν δεν γράψεις ένα χαρακτηριστικό θέμα ο νεαρός πολωνός Lukasz Targosz έρχεται να μας θυμίσει πως κινηματογραφική μουσική είναι η δημιουργία μας αξέχαστης μελωδίας!!!

 

Le Tigre et le president - Mathieu Lamboley



Το Le Tigre et le Président, ή Ο εξαφανισμένος πρόεδρος στα αγγλικά, είναι μια γαλλική κωμωδία-δραματική ταινία σε σκηνοθεσία Jean-Marc Peyrefitte, η οποία αφηγείται την ελάχιστα γνωστή πλέον ιστορία του Γάλλου προέδρου της δημοκρατίας  Paul Deschanel, ο οποίος υπηρέτησε μόλις επτά μήνες 1920. Σήμερα τον θυμούνται κυρίως για τα προβλήματα ψυχικής του υγείας, από  ένα διάσημο περιστατικό:  έπεσε από ένα κινούμενο τρένο με το νυχτικό του και βρέθηκε να περιπλανιέται, μπερδεμένος και ατημέλητος, στη γαλλική ύπαιθρο.

 

Στην μουσική έχουμε τον εξαιρετικό Γάλλο συνθέτη Mathieu Lamboley ο οποίος εδώ έγραψε ένα σκορ που μας παραπέμπει στα στυλ των Μάικλ Νάιμαν  Νίνο Ρότα και Γιαν Τίρσεν.

Το κυρίως θέμα του είναι μια έντονα μινιμαλιστική μελωδία με κέφι και ζωντάνια ενώ φλερτάρει με χαοτικές αρμονίες για να τονίσει τα ψυχικά θέματα του προέδρου. Αυτό το θέμα θα το συναντήσουμε πολλές φορές σε σπινθηροβόλο και ζωηρό  όπως είναι τα εξαιρετικά cues Première Actualité, Tout N’est Peut-Être Pas Perdu, L’Elysée , Sur Les Rails, Le Tigre Brigue La Présidence, Le Grand Discours" με πολλές νοστιμιές στην ενορχήστρωση, κλαρινέτο πιάνο ακορντεόν pizzicato στα έγχορδα κλπ που με την ευθυμία τους θυμίζουν Νίνο Ρότα και Φελίνι.

Όμως επειδή μιλάμε για δραμεντί δεν υπάρχει μόνο η κωμωδία και το κέφι αλλά και το δράμα. Έτσι έχουμε μια δραματική δήλωση του βασικού θέματος με χορωδία στο τέλος στο cue Espoir d'Une Nation  με εξαιρετικά αποτελέσματα ενώ στο Un Jour Peut Être… το βασικό θέμα μετατρέπεται σε άρια για όπερα!!!

Μια μελαγχολική βερσιόν του θέματος είναι στο cue Fini Comme La Guerre, ενώ μια βερσιόν για κουαρτέτο εγχόρδων κλαρινέτο και πιάνο θα ακούσετε στο cue Droit De Vote Pour Les Femmes.

Τέλος έχουμε και τρία βαλς . Τα cues Allons Enfants De La Patrie και Ecole Buissonière που χρωματίζουν την ατμόσφαιρα με νοσταλγία και μελαγχολία, ενώ στο τελευταίο track Le Rêveur το πιάνο συνδιαλέγεται έντονα με κουαρτέτο εγχόρδων.

Φύλλο και φτερό λοιπόν έκανε το βασικό του θέμα τούτος ο σπουδαίος Γάλλος συνθέτης πλαισιώνοντάς το με χίλια δυο καλούδια  χαρίζοντάς μας το καλύτερο προσωποκεντρικό σκορ της χρονιάς.

 

CEST MAGNIFIQUE! – Guillaume Roussel



Όταν ο Pierre μαθαίνει ότι οι γονείς του δεν είναι γονείς του, θέλει να μάθει ποιος είναι και από πού κατάγεται. Μεγαλωμένος στη φύση, ο Pierre δεν ξέρει από κοινωνικά στερεότυπα. Στην αναζήτησή του  θα συνεργαστεί με την Άννα που θα τον βοηθήσει και θα γνωρίσει ένα αμάλγαμα από αστείους και τρυφερούς χαρακτήρες. Αλλά κατά τη διάρκεια της έρευνάς του, ο Pierre θα χάσει τα χρώματά του - σαν μια φωτογραφία που ξεθωριάζει.

Προσωπικό στοίχημα του Clovis Cornillac ο οποίος σαν ένας άλλος Μπενίνι γράφει σκηνοθετεί και πρωταγωνιστή και έχει ένα καταπληκτικό σκορ από τον Γάλλο Guillaume Roussel ο οποίος δήλωσε πως η μουσική του είναι , εμπνευσμένη από τη λάτιν και την παγκόσμια μουσική, και χρησιμοποιεί κυρίως γιουκαλίλι, κρουστά όπως βιμπράφωνο και έγχορδα, ενώ έχει φτιάξει ένα υπέροχο γλυκόπικρο βασικό θέμα για τον πρωταγωνιστή.

Με αφορμή λοιπόν την αναζήτηση του ήρωα ταξιδεύουμε σε όλο τον κόσμο παρέα με έθνικ ενορχηστρώσεις.

Το θέμα του Πιερ Pierre the Orphan έχει παλιομοδίτικη υφή ζεστά χρώματα αλλά και θλιβερά περάσματα ώστε να συνδεθούμε μαζί του πιο εύκολα.

Από την άλλη το θέμα της Άννας είναι ρομαντικό στην αρχή και ζωηρό στο δεύτερο μέρος ενώ στο cue Anna’s Past, γίνεται σκοτεινό.

Μόλις ο Πιερ ξεκινάει το ταξίδι του ξεκινάμε κι εμείς και μπαίνουμε στον κόσμο της ρέγκε, της τζαζ,  της παραδοσιακής γαλλικής μουσικής, του Λάτιν , ενώ όταν ο Πιερ γνωρίζει έναν νέο χαρακτήρα τη Lise, το θέμα της είναι που το καλύτερο θέμα του σκορ, έχει μια δόση νοσταλγίας, τρυφερότητας αλλά και μελαγχολίας. Η καλύτερη εκδοχή του είναι στο Lise’s Return που το μελαγχολικό πρώτο μέρος δίνει την θέση του σε ευχάριστες αποχρώσεις μέσω φλάουτων κιθάρας και ακορντεόν ενώ στο τρίτο μέρος ένα τσέλο ερμηνεύει ένα λυπητερού μοτίβο.

Το τελευταίο cue του σκορ The Magic Cave είναι ένα ονειρικό θέμα σε στυλ Ντάνυ Έλφμαν που ξεκινάει καταθλιπτικά με σόλο τσέλου

Λίγο πιο ισχυρά μελωδικό να ήταν το θέμα του Πιερ θα ήταν ένα αριστούργημα.

 

 

THERES ALWAYS HOPE - Guy Farley



Η δραμεντί  αφηγείται την ιστορία της Χόουπ και των γονιών της που χώρισαν αφού ο πατέρας της –ο Τζόναθαν, τον οποίο υποδύεται ο Κολμ Μίνι– ανακαλύπτει ότι η σύζυγός του είχε σχέση με έναν συνάδελφό της, τον έξυπνο Λουκ. Μέσα στη νεανική της αφέλεια, η Χόουπ αρνείται να δεχτεί τον τερματισμό της σχέσης των γονιών της και θέτει ως αποστολή της να το διορθώσει.

Ταινία του 2021 που η Caldera κυκλοφόρησε το 2022 σε μια πολύ ωραία έκδοση.

Ο εκπληκτικός συνθέτης Guy Farley του οποίου το θέμα για τον Μοντιλιάνι είναι στα πιο εμβληματικά της 25ετιας επανέρχεται με ένα σκορ στο οποίο παραλλάσει το εμβληματικό και κλασσικό τραγούδι του Λεγκάρντ από το Υπόθεση Τόμας Κράουν . The Windmills of Your Mind". Όμως δεν είναι μόνο η νέα ηχογράφηση του τραγουδιού, είναι το γεγονός πως ο Λεγκράντ συντροφεύει τον Farley καθόλι την διάρκεια της τζαζ παρτιτούρας, ο οποίος εδώ έκανε καταπληκτικά πραγματικά.

 Θέμα για την Χόουπ, θέμα για τον πατερά της Τζονάθαν -το καλύτερο του σκορ- που στο cue Jonathan’s Side διαφαίνονται καθαρά οι συγχορδίες του Λεγκράντ, θέμα για την  μητέρα της Σαμάνθα , θέμα για τον εραστή της μάνας της, τον  Λουκ μουλωχτό και ύπουλο, θέματα για τις μεταξύ τους σχέσεις και θέματα για το τοπίο της Πορτογαλίας.

Αριστούργημα της ελαφράς μουσικής. Ο Λεγκράντ θα ήταν περήφανος.

 


 GATLOPP: HELL OF A GAME – Kenny Wood



Χαμηλού προϋπολογισμού κωμωδία τρόμου που έχει να κάνει με μια ιστορία που θυμίζει το Jumanji .

Η μουσική του Kenny Wood έχει πολλά στοιχεία από τον κόσμο του Danny Elfman είναι ονειρική και σκοτεινή, σπιρτόζα και νευρώδη με ένα υπέροχο βασικό θέμα. Το κορυφαίο cue που έχει να κάνει με την κλιμάκωση του σκορ είναι το The Final Question. Παρόλο που η μουσική είναι σχεδόν αποκλειστικά από samples το ταλέντο του νεαρού συνθέτη φαίνεται και η έλλειψη ορχήστρας δεν μπορεί να μηδενίσει τις τόσο πλούσιες ιδέες του.

 

Mr. Malcolms List - Amelia Warner



Μια νεαρή γυναίκα ερωτεύεται έναν μυστηριώδη πλούσιο εργένη στην Αγγλία του 19ου αιώνα μα όταν αυτός  την απορρίπτει, εκείνη παίρνει εκδίκηση.

Πανεμορφο σκορ από την πρώην ηθοποιό Amelia Warner που όμως  τα leitmotifs δεν γίνονται ποτέ ολοκληρωμένα θέματα. Η πιο αναγνωρίσιμη μελωδία είναι αυτή του βασικού θέματος Overture την οποία θα ακούσετε στην πιο ολοκληρωμένη μορφή της στο The Chase, ενώ τα θέματα των χαρακτήρων Selina, Malcolm, και η μεταξύ τους σχέση Malcolm and Selina είναι κι αυτή με την μορφή σύντομων μοτίβων. Το πιο ολοκληρωμένο θέμα είναι το Proposal και είναι μια υπέροχη γραφή για πιάνο βιολί και ξύλινα πνευστά.

Γενικά η μουσική πάρα την ανολοκλήρωτη γεύση που σου αφήνει, έχει θαυμάσια χρώματα και μια πολύ ντελικάτη ενορχήστρωση που βασίζεται στο τρίπτυχο πιάνο έγχορδα ξύλινα.


Mrs. Harris Goes to Paris – Rael Jones



Μια χήρα καθαρίστρια στο Λονδίνο της δεκαετίας του 1950 ερωτεύεται παράφορα ένα couture φόρεμα Dior και αποφασίζει ότι πρέπει να έχει ένα δικό της.

Όμορφη δραμεντί με μια φανταστική ερμηνεία από την Lesley Manville ενώ την πλαισιώνει η πάντα έξοχη Ιζαμπέλ Ιπέρ.

Το σκορ της Rael Jones είναι φυσικά χτισμένο γύρω από την κεντρική ηρωίδα και είναι απολαυστικότατο. Το κυρίως θέμα που την χαρακτηρίζει είναι ένα πολύ όμορφο βαλς του οποίου η μελωδία που παίζει το πιάνο θυμίζει το θέμα που είχε γράψει ο Τζιακίνο για το up.

Τα έγχορδα είναι η βάση του σκορ και εκφράζουν το πάθος και την αισιοδοξία της ηρωίδας σε cues όπως  Lucky Day και Bag Of Bones ενώ το πιάνο είναι εκεί για να εκφράσει την μελαγχολία την τρυφερότητα και την αθωότητα του χαρακτήρα.

Για το περιβόητο φόρεμα που ερωτεύεται η ηρωίδα έχουμε το 10th Anniversary Collection και Temptation και είναι τα καλύτερα θέματα του σκορ. Γοητευτικά και θελκτικά  αποδίδουν μια αίσθηση ονείρου καθώς για την Mrs. Harris   το φόρεμα αποτελεί έναν διακαή πόθο και παντρεύονται με το θέμα της  με θαυμαστό τρόπο.

Φυσικά από την μουσική δεν λείπει το γαλλικό χρώμα και οι στιγμές τζαζ Toad In The Hole, The Legion Dance.

Το cue Shut Up And Kiss Me αποτελεί το Love theme του σκορ και αποπνέει μια ζεστασιά καθώς τα ξύλινα -φλάουτα και όμποε - πλέουν αρμονικά με τα έγχορδα σε ένα ακόμη υπέροχο θέμα, ενώ στο The Dream Fades ένα σόλο πιάνο στην αρχή και ένα σόλο πιάνο στο τέλος που μοιάζουν με νυχτερινό του Σοπέν δηλώνουν πως το όνειρο αρχίζει και σβήνει.

Γενικά οι αλλαγές από την χαρά στην λύπη από την αισιοδοξία στην απαισιοδοξία είναι κάτι που χαρακτηρίζει ετούτο το θαμαστό γλυκόπικρο σκορ.

Sissy - Kenneth Lampl



H Σεσίλια και η Έμμα, σαν έφηβες ήταν οι καλύτερες φίλες. Τώρα μετά από μια δεκαετία συναντώνται μεταξύ τους. Η Έμμα την καλεί στο μπάτσελορ που κάνει το σαββατοκύριακο σε μια απομονωμένη καμπίνα.

Κωμωδία τρόμου που ο συνθέτης χαρακτήρισε την ταινία σαν ψυχωτικό rollercoaster και εμπνεύστηκε το σκορ του από τα Ιταλικά Giallo θρίλερ και από την αγωνιώδη γραφή του Μπέρναρντ Χέρμαν για τις ταινίες του Χίτσκοκ.

Αφού λοιπόν πρόκειται για ψυχωτικό rollercoaster έτσι η κυριά ιδέα του σκορ είναι το βαλς της Σίσσυ. πλημμυρισμένο με φανταστικές ιδέες που ισορροπούν μεταξύ ονείρου και εφιάλτη με ονειρικές χορωδίες και φλάουτα. Η τέλεια μορφή του είναι το cue The Meadow.

 Φυσικά έχουμε όλα τα χαρακτηριστικά των δυο σχολών , harpsichord ποπ ενορχηστρώσεις αναγνωρίσιμη μελωδία όπως αυτά είναι τα εκπληκτικά cues The Opening, Sissy's Waltz, The Chemist, Realization, End Credits και The Final Conflict που είναι και το κορυφαίο από την μία και έγχορδα και δυναμικά κρεσέντο από την άλλη στα επίσης εκπληκτικά cues Road Trip, The House and Alex The Time Capsule, Return Home, το γεμάτο ειρωνεία Aftermath και το  The Body που από action cue στο πρώτο μέρος μετατρέπεται σε λυρικό τύπου vertigo!

Ένα πάντρεμα αυτής της σχολής είναι το cue The Rock. Το σάουντρακ κλείνει με ένα υπέροχο τραγούδι το Ode to Narcissa

Εξαιρετικόν!

The Phantom of the Open - Isobel Waller-Bridge



Η ταινία που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο των Simon Farnaby & Scott Murray αφηγείται την αληθινή ιστορία του Maurice Flitcroft, που τον υποδύεται  ο πάντα έξοχος Mark Rylance, ενός ονειροπόλου και αδυσώπητου αισιόδοξου ανθρώπου που κατάφερε να κερδίσει την είσοδο στο British Open Golf Championship Qualifying το 1976 και στη συνέχεια έκανε τον χειρότερο γύρο στην ιστορία του Open με αποτέλεσμα να γίνει λαϊκός ήρωας.

Θαυμάσιο προσωποκεντρικό σκορ της Isobel Waller-Bridge που για να χαρακτηρίσει τον  Maurice συνέθεσε ένα πολύ ζεστό και φιλικό βαλς με λυρικά έγχορδα, ονειρική χορωδία και τρυφερό πιάνο.

Από κει και πέρα σε όλη την διάρκεια του σκορ θα δανείζεται μέτρα από το βασικό θέμα για να πει την ιστορία του. Πότε το πιάνο, πότε η χορωδία, πότε τα έγχορδα θα γίνονται πρωταγωνιστές σε σύντομα tracks αφήνοντας μια γλυκιά ευχαρίστηση πάντα γι’ αυτόν τον παράξενο τύπο.

Άλλα σκορ του είδους που δεν με εντυπωσίασαν:

Ticket to Paradise - Lorne Balfe

In Corpore - Fabio Guglielmo Anastasi

TÉNOR – Laurent Perez Del Mar

Coupez! - Alexandre Desplat

A Stasi Comedy - Malakoff Kowalski

The Woodcutter Story - Jonas Struck

Love in the Villa – Ryan Shore 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου