Αρχική σελίδα

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΚΟΡ ΤΟΥ 2022 ΓΙΑ ACTION /ANDVENTURE/ EPIC ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΕΡΟΣ Α

 

The Railway Children Return - Edward Farmer, Martin Phipps



Σχεδόν 52 χρόνια μετά την πρώτη ταινία έρχεται το σίκουελ. Η ιστορία διαδραματίζεται μετά από 40 χρόνια και  και ακολουθεί μια νέα ομάδα παιδιών που απομονώνονται σε ένα χωριό του Γιορκσάιρ κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου και συναντούν έναν νεαρό στρατιώτη.

Το σκορ είναι υπέροχο και διαθέτει ένα από τα χαρακτηριστικότερα μουσικά θέματα για φέτος.

Ο ένας από τους συνθέτες, ο Edward Farmer, αναφέρει: “Τα πρώτα μουσικά κομμάτια που έγραψα για την ταινία ήταν τα συνθήματα με τίτλο «God’s Country» and «Dreams of Home». Το μοντάζ ήταν στο πρώιμο στάδιο , οπότε συνέθετα μόνο από το σενάριο και μερικές σύντομες σεκάνς, αλλά η ταινία είχε ήδη ένα υπέροχο πνεύμα. Οι χαρακτήρες είναι συναρπαστικοί, η κινηματογράφηση όμορφη και η αφήγηση προσφέρει ένα συναρπαστικό μείγμα παιδικής περιπέτειας, με φόντο τον πόλεμο και την καταπίεση. Εργαστήκαμε σκληρά για να βρούμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ σκότους και φωτός, και αυτά τα δυο θέματα  πιστεύουμε ότι το εκφράζουν ιδανικά. Οι μελωδίες έχουν χώρο να αναπτυχθούν και αρκετές σεκάνς επεξεργάστηκαν πάνω σε αυτά τα πρώιμα θέματα, δίνοντάς τους μια ισχυρή σύνδεση με την ταινία. Μεγάλωσα περίπου 20 μίλια από το σημείο όπου διαδραματίζεται η ταινία, οπότε είχα επίσης μια μεγάλη αίσθηση των ανθρώπων και των τόπων που περιβάλλουν την ιστορία. Το Γιορκσάιρ προσελκύει συχνά την προσοχή για τις τοποθεσίες γυρισμάτων, αλλά για μένα, είναι ένα μέρος πλούσιο σε πολιτισμό, μουσική, τέχνη και γενναιοδωρία. Είναι αυτό το πνεύμα, σε συνδυασμό με την αίσθηση της περιπέτειας, που προσπάθησα να συλλάβω και αυτή η μελωδία αναπτύσσεται σε όλη την παρτιτούρα, πρωταγωνιστώντας στη μεγάλη κορύφωση της ταινίας».

Αυτό λοιπόν το ευγενές θέμα που αναδεικνύει πολιτισμό νοσταλγία και ομορφιά το God’s Country το βρίσκουμε σε αρκετές παραλλαγές όπως στο “Dry Stone Walls” “Hide and Seek”  “Choosing” με κορυφαίο το “The Railway Children” το οποίο δανείζεται φράσεις από το Hook του Williams και το Alice in Wonderland του Έλφμαν. Αυτό το θέμα θα το συναντήσουμε και στην σύντομη εκδοχή του στο “Conkers”.

Επίσης θα το συναντήσουμε και σε action cues όπως αυτά είναι τα “Getaway” και Military Police.

Μα και στην πιο δραματική και ευαίσθητη μορφή του το θέμα είναι απλά θεσπέσιο. Το cue Evacuation Kids ντελικάτο φίνο και δοξαστικό είναι ένα από τα highlights της χρονιάς και   αποτελεί έναν ιδανικό φόρο τιμής στα παιδιά και το θάρρος του.

Πέρα όμως απ’ αυτό το θέμα  έχουμε και εξαιρετικές δραματικές στιγμές με το βιολί να είναι σε πρώτο λόγο όπως στα cues “Don’t Want to Go”, “Telegram” με κορυφαίο το  “In the Night”.

Καταπληκτικό σκορ στα καλύτερα της χρονιάς.

The Unbearable Weight of Massive Talent - Mark Isham



Σε αυτή τη γεμάτη δράση κωμωδία, ο Νίκολας Κέιτζ υποδύεται τον Νικ Κέιτζ, διοχετεύοντας τους εμβληματικούς του χαρακτήρες καθώς είναι παγιδευμένος ανάμεσα σε έναν σούπερ θαυμαστή (Πέδρο Πασκάλ) και μια πράκτορα της CIA (Τίφανι Χάντις).

Με το που ανακοινώθηκε αυτή η ταινία ολόκληρος ο κινηματογραφικός πλανήτης την περίμενε πως και πως. Και η ταινία τήρησε τις υποσχέσεις της παρόλο την φτηνή παραγωγή της και τις ευκολίες της.

Στο σκορ συναντάμε τον τρομπετίστα και βετεράνο της κινηματογραφικής μουσικής Mark Isham ο οποίος έδωσε πραγματικό ρεσιτάλ ζωντάνιας και κεφιού. Ο συνθέτης σε συνέντευξή του δήλωσε « Let’s do a very traditional score that borrows from Morricone, Mancini or Lalo Schifrin… I even put Georges Delerue on the list in the beginning, although the more serious European feel didn’t last, but remains in some of the action music. But let’s make it timeless, with an 8-bar John Barry type theme that resonates as romance, it resonates as heroism, it resonates as sad and victorious, so that you really tie this thing together as you would in a classic film, because you have this sort of classic actor there…..The music should not pull you out of this marvelous, rompish ride that the film is».

Καλά διαβάσατε. Morricone Schifrin Delerue Barry. Φόρο τιμής καταθέτει ο Isham σε αυτούς τους γίγαντες. Έχουμε ηλεκτρική κιθάρα που συμβολίζει τα σπαγγέτι γουέστερν, φλαμένγκο, κλασική κιθάρα που σύμφωνα με τα λεγόμενα του συνθέτη σχολιάζει τον τόπο και την σχέση των χαρακτήρων, ηλεκτρικά πιάνο κρουστά και ορχήστρα συνοδεία ηλεκτρονικών για τα action cues, Τζαζυ και R&B επιρροές για το ανάλαφρο ύφος.

Ο φόρος τιμής στον Morricone φαίνεται στο highlight  του σκορ, το track  Black Box ένα θεσπέσιο θέμα για σοπράνο, ηλεκτρική κιθάρα,  ντραμς και ορχήστρα.

Ο φόρος τιμής στον Schifrin διαφαίνεται καθαρά στα track “General”  όπου θα ακούσετε και μια σύντομη φράση από τις επικίνδυνες αποστολές, και “Heist” όπου η ακουστική κιθάρα, το Τζαζ ύφος, το φλάουτο, τα κρουστά και η ορχήστρα συνθέτουν ένα cue γεμάτο σασπένς σαν αυτά που έκανε ο τιτάνας ο Schifrin την δεκαετία του 70ς.

Τέλος τα action cues Nick-Napped, Running on Acid, Duel, Motorcycle Chase, Olivia and The Girls Escape, Javi Stands, Embassy Chase – Finale είναι το ένα καλύτερο από το άλλο, και διακρίνει κανείς τον φόρο τιμής στον John Barry και τα Τζειμςμποντικα του σκορ στα climax των cues με τις κορυφώσεις των χάλκινων με ποιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Javi Stands όπου εκεί ο Barry παντρεύεται με τον Morricone, Barbara from Santa Barbara στα τελευταία δευτερόλεπτα, Motorcycle Chase όπου η ηλεκτρική κιθάρα θυμίζει Μποντ  και στο Embassy Chase – Finale όπου  Barry, Morricone, και Schifrin γίνονται ένα!!!

Παράθυρο στο παρελθόν ετούτο το έξοχο σκορ που δεν χορταίνεις να ακούς ξανά και ξανά. Μα και μέσα στην ταινία ο σκηνοθέτης και ο sound designer το σεβάστηκαν και το ανέδειξαν.

Hidden Man - Nicolas Errèra


Ένας νεαρός ξιφομάχος στην Κίνα του 1930 επιστρέφει στο σπίτι για να προσπαθήσει να λύσει μια υπόθεση δολοφονίας πέντε ετών.

Τρίτο μέρος της τριλογίας Γκάνγκστερ μετά τα  Let The Bullets Fly και Gone With The Bullets που γυρίστηκε το 2018 αλλά το σάουντρακ κυκλοφόρησε το 2022 και μόνο σε σιντί! Έτσι για να ακούσετε αυτή την εξαιρετική μουσική ή θα πρέπει να αγοράσετε το σιντί (που έχει εξαντληθεί χαχα) ή να δείτε την ταινία που είναι ένα μέτριο πάντρεμα μεταξύ Ταραντινικής αισθητικής και ασιατικών ταινιών πολεμικών τεχνών και αποτέλεσε την επίσημη πρόταση της Κίνας για τα Όσκαρ! Πάντως 5 track υπάρχουν στο site του συνθέτη.

Εδώ ο Γάλλος συνθέτης που δουλεύει σε κινεζικά προτζεκτ τα τελευταία 10 χρόνια στήριξε το σκορ του σε 4 θέματα τα οποία αποτελούν παραλλαγές κλασικών κομματιών που ήθελε ο σκηνοθέτης. Το θέμα της εκδίκησης όπου αντιπροσωπεύει και τον ήρωα είναι ένας φόρος τιμής στα σπαγγέτι γουέστερν με την τρομπέτα να κυριαρχεί.

Jack Mimoun et les secrets de Val Verde - Mathieu Lamboley



Δύο χρόνια αφότου επέζησε μόνος του στο εχθρικό νησί Val Verde, ο Jack Mimoun έγινε ο απόλυτος σταρ περιπέτειας. Το βιβλίο που αφηγείται την εμπειρία του είναι μπεστ σέλερ και η τηλεοπτική του εκπομπή σπάει ρεκόρ τηλεθέασης. Στη συνέχεια τον προσεγγίζει η μυστηριώδης Aurélie Diaz που θα φέρει τον Jack Mimoun πίσω στο Val Verde για να τον εκπαιδεύσει αναζητώντας το θρυλικό σπαθί του πειρατή La Buse.

Γαλλική προσπάθεια ώστε να αποκτήσουν και οι Γάλλοι τον δικό τους Ιντιάνα Τζόουνς.

Στην μουσική συναντάμε τον εξαιρετικό Mathieu Lamboley ο οποίος έγραψε τα θέματα σαν σουίτες και όχι σαν σκορ.

Το θέμα του Jack Mimoun είναι μελωδικό ηρωικό και περιπετειώδες αλλά διαθέτει κάποιες σύγχρονες ευκολίες που πηγάζουν από την χρήση ηλεκτρονικών. Ευτυχώς η παρουσία τους καθόλι την διάρκεια του σκορ είναι διακριτική.

Το θέμα Les secrets de Val Verde που αντιπροσωπεύει τον πρόλογο της ταινίας είναι κι αυτό ένα πολύ χαρακτηριστικό μελωδικό θέμα ωραίο λυρικό και μεγαλοπρεπές και θυμίζει πολύ τα θέματα που έκανε ο Χόρνερ και στην ουσία πρόκειται για το ίδιο το θέμα του Jack Mimoun αλλά σε άλλη τονικότητα.

Για την μυστηριώδη γυναικάς που βάζει τον ήρωα σε νέα αποστολή την Aurélie ο Lamboley της έγραψε ένα θέμα σαγηνευτικό καλοσυνάτο στην επιφάνεια αλλά σκοτεινό στο βάθος.

Το θέμα της Ζούγκλας είναι απειλητικό και περιπετειώδες με ηλεκτρονικά και κρουστά.

Το θέμα που υπάρχει σε παραλλαγές είναι το θεμα του ήρωα και το  Les secrets de Val Verde και θα τα συναντήσουμε και σε action cues όπως αυτά είναι τα La cascade το Panique à bord που θυμίζουν James Newton Howard το Les mystères de la Buse όπου το ηρωικό θέμα ξεπετάγεται μέσα από σκοτεινές χορωδίες και ρυθμικά έγχορδα και στο Sauve-qui-peut. Κορυφαίο όμως action cue κατά την άποψή μου είναι Chute libre ένα στροβιλιζόμενο θέμα με μια αποπνικτική ενορχήστρωση και πολύ νευρώδη ρυθμό

Το βασικό θέμα του ήρωα και το θέμα του Les secrets de Val Verde γίνονται ένα στο υπέροχο cue Le héros, ενώ στο  Chant des pirates που αρχίζει με σοπράνο το βασικό θέμα επιστρέφει σε πειρατικό στυλ και μας υπόσχεται πως η περιπέτεια δεν τέλειωσε.

Γενικά θαυμάσιο σκορ.

 

 Άλλα σκορ που δεν κατάφεραν να με εντυπωσιάσουν:

 

Bullet Train - Dominic Lewis

NORTHMAN - music by Robin Carolan and Sebastian Gainsborough,

Hostile Territory - John Koutselinis,

Lost city – Pinar Toprak,

Blood on the Crown - Laurent Eygue,

Top Gun: Maverick - Harold Faltermeyer Lady Gaga -Hans Zimmer,

Botev - Dobromir Kisyov,

The Gray Man - Henry Jackman,

 Beast - Steven Price

THE WOMAN KING – Terence Blanchard

MEDIEVAL – Philip Klein

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου